Hola famílies!
Després de quinze dies de la última entrada tenim moltes coses per explicar-vos.
Seguim amb nous aprenentatges pel que fa a pobles i ciutats. Per començar a trobar respostes a totes les preguntes que ens vam fer, vam sortir a donar una volta pel voltant de l'escola. L'objectiu era trobar el nom dels carrers que tenim al voltant però vam poder veure moltes altres coses com per exemple que...:
- Hi ha carrers peatonals per on no hi poden circular cotxes.
-Els noms dels carrers estan escrits en plaques col·locades, normalment, a les cantonades perquè siguin més visibles.
- Les plaques tenen també l'escut del poble.
- Hi ha algun carrer que té el nom gravat a la paret com es feia abans.
-Hi ha carrers que són més llargs que altres. També n'hi ha d'amples o estrets.
-Els edificis tenen una numeració concreta.
Una vegada vam tornar a l'escola, vam situar els carrers que havíem anotat al mapa.
Però... qui eren aquestes persones que donen nom a aquests carrers? Ens vam aventurar i vam atrevir-nos a buscar la informació als ordinadors de l'aula AMIC de l'escola. No va ser feina fàcil. A la majoria de nosaltres encara ens costa saber buscar i trobar la informació adequada, però entre tots vam aconseguir donar una pinzellada als nostres dubtes (tot i que no vam trobar totes les dades que necessitàvem).
Ara sabem que Enric Prat de la Riba era advocat, periodista i va ser el primer president de la Mancomunitat de Catalunya. Lluís Rodés, dóna nom al Carrer Pare Rodés, i va ser mestre i capellà que va treballar als Escolapis de Sabadell.
Tan important és que els carrers tinguin nom com que les cases o edificis tinguin número. Un nom de carrer i un número d'edifici formen l'ADREÇA. Gràcies a aquestes referències podem trobar un lloc concret on volem arribar o enviar una carta o paquet al seu destinatari.
Amb la foto que vam portar de casa, la vam enganxar a un full anotant el nom del carrer i el número i fent una petita explicació de com és el nostre carrer.
Una altra feina que teníem pendent i que també hem començat aquests dies, és la de posar en comú tota la informació que vam portar de casa responent les preguntes. I no només vam compartir-la amb els companys del grup sinó que també vam ampliar-la utilitzant llibres de consulta que tenim a la classe.
Ja veieu que tenim molts fronts oberts i que mica en mica anem ampliant els nostres coneixements.
Abans d'acabar la setmana encara hem tingut temps d'introduir dos conceptes nous dins del nostre vocabulari: DEFINICIÓ i DESCRIPCIÓ.
Per tal de saber què era una definició vam recórrer al diccionari i no precisament per buscar la paraula com tal, sinó per fullejar-lo, observar-lo i treure les nostres pròpies conclusions.
Definir vol dir, doncs, explicar què és una cosa, però si volem anar més enllà i filar més prim haurem de DESCRIURE. Quan fem una descripció expliquem com és aquella cosa per tant donem molta més informació i molt més detallada d'allò que volem explicar. Descriure ens ajuda a crear-nos imatges mentals de llocs, persones o objectes. Per tal de fer bones descripcions hem descobert els ADJECTIUS, que són les paraules que acompanyen al nom i ens donen informació sobre les seves qualitats: color, mida, forma...
De moment hem començat a fer una llista d'adjectius que ens poden ajudar a explicar com són els pobles, les ciutats, el cel, el mar... amb tot aquest llistat de noves paraules podrem fer unes descripcions molt concretes.
La feina no para i les nostres ganes d'avançar cada vegada són més notòries.
Us esperem d'aquí a quinze dies amb moltes més novetats!
Abraçades i petons!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.